Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

U.S. Polo Assn. Danmark
c/o STX Retail ApS
Porsborgparken 6
DK-9530 Støvring

CVR: 42752924

Hvis du oplever problemer på vores website, bedes du kontakte kundeservice:

E-mail: info@uspoloassn.dk
Tlf.: +45 31 17 89 77


Bestilling

Uspoloassn.dk er åben 24 timer i døgnet. Dog kan webshoppen være lukket i forbindelse med vedligeholdelse.

Bestillinger afgivet vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.

I bestillingsprocessen kan du ændre på dine oplysninger samt ændre i din bestilling, før du afsender den. Så snart du har trykket Betalingsknappen

 er du bundet af din bestilling, og du vil herefter modtage din bestillingsbekræftelse via e-mail. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan ekspedere din bestilling, vil du høre fra os.

Hvis du har spørgsmål til din bestillingsbekræftelse eller andet, bedes du kontakte vores kundeservice.

E-mail: info@uspoloassn.dk

 

Betaling

Som kunde har du følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • Dankort/Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • MobilePay

 

Betalingen vil blive trukket på din konto, når bestillingen afsendes fra vores lager. Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Prisen for levering lægges oveni varens pris. Du vælger leveringsmetode i slutningen af bestillingsforløbet.

Gebyr for betaling med kort udstedt til private forbrugere afholdes af STX Retail ApS. Gebyr for betaling med andre kort end private kort, f.eks. firmakort og gebyr for betaling med kort udstedt uden for EU, pålægges kunden.


Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

  • Dankort
  • Dankort/Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron

Benytter du Mastercard, Visa Electron eller andet debetkort på den annullerede ordre, kan pengene være reserveret i +30 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

Levering

Vi leverer i hele Danmark på nær Grønland og Færøerne.

Leveringsmetode og pris:

  • GLS PakkeShop DKK 29,00
  • GLS Privat DKK 59,00 (DKK 29,00 på ordre over DKK 399)
  • GLS Erhverv DKK 59,00 (DKK 29,00 på ordre over DKK 399)


Der er fri fragt på alle ordre over DKK 399,00 til GLS PakkeShop. Gratis levering bliver automatisk tilføjet, når du afgiver din bestilling, hvis bestillingsbeløbet lever op til betingelserne for gratis fragt. 

Under udsalg kan der forekomme længere leveringstider end normalt.

Din bestilling vil blive leveret mandag til fredag. Bestillinger afgivet på hverdage før kl. 12 vil som regel blive behandlet og afsendt samme dag. Bestillinger afgivet hen over en weekend eller helligdag vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.

Leveringstiden er 1-3 hverdag. I særlige perioder med travlhed kan der opstå længere leveringstider.

Vi kan ikke tilbyde levering på en særlig dag eller tidspunkt, da alle bestillinger bliver behandlet i kronologisk rækkefølge.

Vær opmærksom på, at vi kun sender til privat- eller erhvervsaddresser og ikke til postboks.

I tilfælde af, at pakken ikke afhentes i tide ved leveringsstedet, vil du som kunde være ansvarlig for at afholde eventuelle returomkostninger, når varen sendes retur til vores lager.

Ønsker du forsat, at få varen leveret, vil du som kunde også være ansvarlig for at afholde fragtomkostningerne for at modtage varen igen.

 

Prismatch

Hos U.S. Polo Assn. tilbyder vi prismatch på alle varer. Det vil sige, at skulle du finde et af vores produkter til en billigere pris hos en anden webshop, matcher vi prisen. 

Prismatch gælder udelukkende frem til købstidspunktet. Det vil sige, at vi ikke tilbyder prismatch, såfremt du skulle finde et produkt billigere et andet sted efter et køb og modtagelsen af en vare. 

Krav, der skal opfyldes, for at prismatch er gældende: 

  • Produktet skal findes hos en dansk webshop (med dansk CVR-nummer) og som samtidig har varelager i Danmark. Prismatch omfatter ikke produkter i fysiske butikker. 
  • Varen skal være 100 % identisk med den, du finder på vores website. 
  • Varen skal være på lager (det må ikke være en bestillingsvare). 
  • Varen skal være omfattet af dansk reklamationsret og følge dansk lovgivning for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse. 
  • Prismatch omfatter ikke varer, der en del af en kampagne (dvs. kø-tilbud, bundle-tilbud, rabatkoder, og/eller tilbud med begrænsede antal/tid.
  • Prismatch omfatter ikke varer, hvor prisen er betinget af et medlemskab el. rabatkode. 
  • Prismatch gælder den fulde købspris inkl. eventuelle fragtomkostninger. 
  • Prismatch gælder udelukkende frem til købstidspunkt.
  • Dokumentation for prismatch skal være et link til varen. 

Ønsker du at benytte dig af vores prismatch, bedes du sende en mail til vores kundeservice på info@uspoloassn.dk med direkte link til varen, du ønsker vi matcher prisen på. 

Vi forventer at kunne besvare din henvendelse om prismatch inden for 24 timer. I tilfælde af travle perioder kan du forvente, at vi besvarer din henvendelse inden for 48 timer.

 

Fortrydelsesret

Hvis du ikke er fuldt ud tilfreds med dit køb, er du velkommen til at returnere varen til os. Du har som kunde 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dato, hvor du er i fysisk besiddelse af varerne.

I tilfælde af at flere varer bestilt i samme bestilling leveres særskilt, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dato, hvor du er i fysisk besiddelse af den sidste vare.

For at benytte dig af fortrydelsesretten skal du meddele U.S. Polo Assn., at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan benytte dig af returskemaet, som er vedlagt din forsendelse.

Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din bestilling retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Når du returnerer en vare, bedes du anmode os om din returnering via din kundeprofil forud for din returnering. Dette gøres på følgende måde: 

1. Klik på profilikonet i højre øverste hjørne på vores side el. klik her.  

2. Indtast den mail, som passer til den ordre, som du ønsker at returnere. Klik derefter på "fortsæt". 

3.  Gå til din mailkonto, og åbn den mail, du netop har modtaget fra vores butik. Kopier den sekscifrede bekræftelseskode og indtast den i feltet tilbage på webshoppen. 

4. Klik på den ordre, du vil sende en anmodning om returnering for. 

5. Hvis din ordre indeholder mere end én vare, skal du vælge de varer, du ønsker at returnere. 

6. Vælg en årsag til returnering. 

7. Klik på "anmod om returnering". Du modtager herefter en bekræftelsesmail om, at vi har modtaget din returanmodning. 

8. Send dine varer retur.

Ved returnering er du ansvarlig for, at pakken er pakket forsvarligt ind. Vær opmærksom på, at gamle pakke-labels ikke må være synlige.

Sæt den medsendte returlabel på pakken, og aflever returpakken til samme transportør, som den blev leveret med. Er du i tvivl herom, så se transportørens logo på den medsendte returlabel. Husk at bede om en kvittering med et pakkenummer, når du afleverer din pakke. Dette er din forsikring, hvis pakken skulle blive væk undervejs.

Ønsker du at returnere dine varer skal du selv dække direkte omkostninger forbundet med returnering. Dvs. porto/fragt. Benytter du vores returlabel koster dette 29kr., som bliver fratrukket dit returbeløb. 

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

Ved returnering skal nedenstående adresse benyttes:

U.S. Polo Assn.
c/o DKI Logistics A/S
Egeskovvej 17A
8700 Horsens
Port 223

Ønsker du at bytte til en anden størrelse eller en anden vare, skal du sende varen retur og afgive en ny bestilling online.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

For at få hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.


Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Returnerer du alle varer på din ordre, returnerer vi evt. Leveringsomkostninger. Hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb, refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.

Det koster 29 kr. at benytte vores returlabel, som vil blive fratrukket dit returbeløb.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis på din levering af pakken til pakkeshop/transportøren samt noterer forsendelsesnummeret, så du kan følge pakken.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. I tilfælde heraf fratrækkes denne værdiforringelse købsbeløbet.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du bedes vedlægge din udfyldte returseddel. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Levering af forkerte varer

Hvis dine varer ikke er i overensstemmelse med det, du har bestilt, beklager vi på forhånd dette. Du bedes venligst kontakte info@uspoloassn.dk så snart du opdager fejlen, så vi kan hjælpe dig.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger i forbindelse med returnering af varer, der ikke er i overensstemmelse med det, du havde bestilt. Vi refunderer købsprisen og selvfølgelig leveringsomkostningerne, når vi har modtaget varerne.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler er gældende for varekøb.

Når du handler på uspoloassn.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Kontakt vores kundeservice på info@uspoloassn.dk

 

Vi har brug for følgende for at kunne bedømme din reklamation:

  • Ordrenummer og varenummer. Kan findes i din ordrebekræftelse sendt på mail eller den medfølgende følgeseddel.
  • Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået.
  • Som baggrund for reklamationen skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed (forfra og bagfra). Fejlen skal være fuldt synlig på mindst ét af billederne.
  • Når vi har modtaget din henvendelse, behandler vi din reklamation hurtigst muligt.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Lovvalg

Dansk ret er gældende. 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte  kundeservice på (info@uspoloassn.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik

Læs vores persondatapolitik her

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

uspoloassn.dk
c/o DKI Logistics A/S
Egeskovvej 17A
8700 Horsens
Port 223

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Senest revideret 09. september 2023